Premierul Victor Ponta a vizitat șantierul tronsonului de autostradă Gilău – Nădășel, de pe Autostrada Transilvania, unde a afirmat că acest tronson va fi finalizat în 2015, urmând ca până la începutul anului viitor să fie începute lucrările sau studiile de fezabiliate și pentru alte porțiuni ale autostrăzii.
„Este acest tronson la care se lucrează și la care avem toată finanțarea. Este în fază finală de verificare a ofertelor tronsonul Suplacu de Barcău -Borș și, de asemenea, refacerea studiului de fezabilitate și studiul de fezabilitate pentru cele două bucăți, de la Nădășel la Mihăiești și Mihăiești – Suplacu de Barcău. Deci tot sectorul de autostradă care va lega Clujul de Europa este finanțat din bugetul de stat. Din fonduri europene se lucrează deja la patru tronsoane. Practic, Clujul se leagă de Autostrada Sibiu-Nădlac, suntem în faza avansată cu proiectul finanțat tot din fonduri europene, de la Câmpia Turzii la Ogra, mai departe spre Târgu Mureș”, a spus Ponta.
Ponta a mai spus că în 2018, când se împlinesc o sută de ani de la Marea Unire, România poate fi unită și prin infrastructură.
„Ardealul va avea cea mai importantă rețea de autostrăzi și sigur că toate au valoare dacă reușim să facem și Comarnic – Brașov și mai departe Sibiu – Pitești și Târgu Mureș – Iași. (…) Important e că în 2018, când aniversăm o sută de ani de la Unire, sunt convins că putem să fim uniți și ca infrastructură”, a spus premierul.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care l-a însoțit pe premier, a declarat că speră ca studiul de fezabilitate la tronsonul de autostradă Nădășel – Mihăeiești, Mihăiești – Suplacu de Barcău să fie finalizat anul acesta.
„La tronsonul de autostradă Nădășel – Mihăiești, Mihăiești – Suplacu de Barcău se finalizaează studiul de fezabilitate, sperăm în acest an. Anul viitor, în acest timp, se va lucra sută la sută și acolo, la Suplacu de Barcău – Borș se va lucra mai devreme, că acolo e finalizată licitația, urmează să stabilim câștigătorul în următoarele două săptămâni”, a spus Rus.
Întrebat de jurnaliști dacă instabilitatea solului pe tronsonul de autostradă cuprins între Gilău și Nădășel înseamnă costruri suplimentare, Ioan Rus a răspuns: „Orice instabilitate înseamnă costuri suplimentare, nu doar a solului”.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, valoarea totală a contractului pentru tronsonul 3A1 (km 0+000 – km 8+700) – Gilău – Nădășelu este de 258.199.052,52 lei, iar perioada de execuție va fi de 18 luni, având ca termen final luna aprilie 2016. Lucrarea va fi executată de către asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane 37,2 milioane de euro și datorii de 50 milioane de euro.